Olssons Städ ville framhäva sina erbjudanden, ändra sin image och börja arbeta med marknadsföring på sociala medier.
Jag har hjälpt dem ta fram en webbsida som framhäver butiken, erbjudanden samt människorna bakom logotypen.
Webbsidan är responsiv och innehåller en dynamisk statistikfunktion för uppföljning och utvärdering.
Den nya webbsidan är utvecklad i ett verktyg som gör underhåll enkelt och smidigt – en förutsättning för en levande webbsida.
Design och bilder lyfter fram kännetecken såsom bilarna som är ständigt rörliga marknadsföringsplakat och de anställda i sina färgglada röda tröjor.
I verksamheten finns en relativt okänd butiksverksamhet som också lyfts fram på den nya webbsidan. Butiken är en service till både befintliga och nya kunder, både företag och privatpersoner.
Nedan syns hela webbsidan med Annika och Patrik högst upp samt erbjudanden och butiksinformation på förstasidan. Se hela webbsidan för Olssons Städ.
Sidan är också responsiv, dvs anpassar sig efter den enhet som visar den och på mobilen.
Nedan syns den gamla sidan som var svår att hålla uppdaterad och inte var responsiv. Dessutom saknade den statistikfunktion.