Värmlands Campanläggning

wb

Värmlands Campanläggning växer så det knakar och behövde en ny, mer funktionell webbsida, som också är responsiv. De hade en plattform på Visma som jag arbetat med att anpassa efter nuvarande behov. Vi har valt att arbeta med gröna färger för att anknyta till naturen och att lyfta fram loggan ytterligare.

På förstasidan finns nu möjlighet att via bildspel visa upp anläggningen på ett tydligare sätt, nyheter kan hanteras enklare och öppettider, samt service som kan vara bra att känna till, förmedlas vid första anblick. Vi har skapat en enkel och gedigen layout för att återspegla anläggningens atmosfär. Vi har också bytt ut ikonen som visas på fliken i webbläsaren. Det var tidigare en fotboll, vilket ledde till missuppfattningen att campanläggningen främst var till för fotbollsaktiviteter. Symbolen är ändrad till blomman i loggan för att skapa ett bättre igenkänningsvärde och även anknyta till den profilbild som används på Facebook. Den nya webbsidan är anpassningsbar efter den enhet som används för att läsa den, dvs responsiv.

Nedan syns den nya webbsidan. Gå till Värmlands Campanläggning.

vcampny

Arbetet med webbsidan har skett i två steg. Steg 1 var att göra nuvarande webbsida mer renodlad och koncentrerad på att visa upp den egna verksamheten. I steg 2 har vi skapat en helt ny sida på den förvärvade Visma-plattformen. Nedan syns webbsidan före förändringsarbetet.

vcampforesteg1

Nedan syns webbsidan efter omarbetning i steg 1 i befintlig struktur – fotografierna är nu från den egna anläggningen och betyget från Booking.com lyfts fram samtidigt som symboler för andra organisationer tonats ned. Bakgrundsbilden är också borttagen.

vcampmellan

Tidigare var ikonen för flikar i webbläsare en fotboll. Den gav en felaktig koppling till enbart fotboll.

Här syns den nya ikonen i form av loggans blomma.vcampnyikon